سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ۲۵درصد نرخ بیکاری متعلق به جوانان ۲۰ تا ۲۴ سال است، گفت:

براساس پیمایش‌های صورت گرفته، مشکل اشتغال از مهم‌ترین و نخستین نیازهای جوانان در 10سال گذشته است و باید برای جوانان این دوره سنی، یک تا 1.5 میلیون شغل ایجاد کنیم. محمد تقی حسن‌زاده که در نشست اشتغال جوانان، موانع و راهکارها سخن می‌گفت، با اشاره به جمعیت حدود 25میلیونی جوانان سنین 15 تا 29 سال در کشور، تأکید کرد: در نظرسنجی‌های انتخاباتی هم نخستین مطالبه جوانان، رسیدگی به وضعیت اشتغال از سوی رئیس‌جمهور بوده است.

این مقام وزارت ورزش و جوانان در حالی چنین گفت که دولت گذشته در آخرین ماه‌های دوره اول ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد با تغییر تعریف بیکار و بیکاری، آمار جمعیت بیکاران کشور را ناگهان تا حدود نصف کاهش داده بود.حسن روحانی، رئیس‌جمهور، در سخنان خود در آستانه انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری و در آخرین روزهای دولت پیشین، به مردم گفته بود: برنامه اقتصادی من حل معضل اشتغال به‌خصوص برای تحصیلکرده‌هاست.روحانی تأکید کرد: بیکاری امروز تنها مشکل اقتصادی نیست بلکه مشکل اجتماعی و خانوادگی و معضل فرهنگی است و ده‌ها معضل دیگر به همراه دارد. مشکل بیکاری‌ باعث شده است از هر۵ ازدواج یکی به طلاق منجر شود.

او وعده داد: دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در این کشور حضور داشته و چندین میلیون معتاد به‌خاطر نداشتن نشاط و شادی به شادی‌های کاذب روی آورند. بر همین اساس رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در سخنان تازه خود با اشاره به اسناد و قوانین موجود در حوزه اشتغال جوانان اظهار داشت: ما امروز آمادگی داریم تا با نگاه کارشناسانه و دقیق مسائل را رصد کنیم. اسناد بالادستی غنی است ولی در کاربردی کردن آنها مشکل داریم که در تعامل با تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها، ساماندهی مسائل جوانان و به‌خصوص اشتغال باید به شکل سازنده‌ای عملی شود.

حسن‌زاده ادامه داد: متأسفانه نگاه سخت افزاری به موضوعات کلان باعث تلف شدن منابع اصلی می‌شود و با توجه به‌وجود انبوهی از علوم نگاه تخصصی به اشتغال می‌تواند تأثیر بسزایی در سبک و شیوه زندگی جوانان داشته باشد. رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد: چنانچه توجه دولت‌ها به جوانان و دغدغه‌های آنان در مسائل زیربنایی و روبنایی بیشتر و دقیق‌تر باشد، دستیابی به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت آسان‌تر خواهد بود.او با اشاره به اثرگذاری روحی و روانی بیکاری در جوانان عنوان کرد: باید رفع موانع و ساماندهی اشتغال به‌صورت شفاف و روشن و متناسب با دانش و مهارت، در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 239375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز